Výpis systémových zpráv
Datum uveřejnění | 23.04.2015 | |
---|---|---|
Označení verze | Aktuální (23.04.2015 14:53:50) | |
Systémové číslo | P15V00002306 | |
Stav | zakázka byla zadána (Plnění smlouvy) |

Informace o veřejné zakázce
Název zakázky | Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald - ZL č. 1 |
---|---|
Druh | Stavební práce |
Popis | SO 09-11-02 Tanvald, železniční spodek V průběhu výstavby na železničním spodku ve Smržovském zhlaví byla podle schváleného kontrolního a zkušebního plánu prováděna pravidelná kontrolní měření únosnosti zemní pláně. Zjištěné hodnoty modulu přetvárnosti byly porovnány s výsledky průzkumu, jež se staly podkladem projektové dokumentace. Protože hodnota tohoto modulu (7,7 MPa) byla nižší než hodnoty zjištěné v době přípravy projektu (10,8-13,5 MPa) a nedosahovala ani 60% požadované minimální požadované únosnosti dle předpisu SŽDC S4 (tabulka č. 1, příloha č. 6), bylo po konzultaci s odborným geotechnickým poradcem objednatele od projektového řešení (tj. použití výztužných geomříží v konstrukci železničního spodku) upuštěno. S cílem využít málo vhodné zeminy v aktivní zóně bez nutnosti jejich odtěžení a náhrady jiným vhodnějším materiálem navrhujeme v oblasti Smržovského zhlaví v nezbytně nutném rozsahu upravit tuto zeminu promísením s pojivem na bázi nehašeného vápna. Zlepší se tím nejen její fyzikální ale i mechanické vlastnosti. (příloha pdf, ZL. č.1- I. kolo). V Harrachovském zhlaví byly při realizaci železničního spodku obnaženy převlhčené hlinité a jílovité zeminy. Vysoký obsah vlhkosti znemožňoval úpravu zemní pláně v souladu s projektovou dokumentací a požadavky TKP, Kapitola 3 Zemní práce. Na základě výsledků laboratorních zkoušek zastižených zemin a konzultaci s odborným geotechnickým poradcem objednatele navrhujeme v souladu s přílohou č. 13 předpisu SŽDC S 4 upravit tuto zeminu promísením s pojivem na bázi vápna a cementu. (příloha pdf, ZL. č.1- I. kolo). Kromě výše uvedených skutečností byl v zemní pláni zaznamenán téměř pravidelný výskyt žulových balvanů značných rozměrů, které komplikovaly její finální úpravu. Z těchto důvodů navrhujeme část zemních prací klasifikovat vyšší třídou těžitelnosti (příloha foto). Finanční náklady úprav železničního spodku jsou oproti projektu o 17% vyšší při úpravě plochy železničního spodku v rozsahu dvojnásobné plochy zemní pláně. SO 06-11-02 Jablonec n.N.-Smržovka, železniční spodek Součástí projektové dokumentace a prací na železničním spodku v tomto traťovém úseku byla oprava a pročištění bočního odvodnění Smržovského tunelu. V průběhu odtěžování štěrkového lože na projektovanou hloubku byla v počvě tunelu odkryta projektem nepředpokládaná středová tunelová stoka, jejíž funkční části odváděly vydatné přítoky podzemních vod. Značný rozsah poškození bočních trativodních trub znemožňoval plnohodnotnou opravu odvodnění tunelu a tak byly opětovně posouzeny hydrotechnické podmínky v celé délce Smržovského tunelu. Na základě ověření skutečných hydrotechnických podmínek v tunelu a jeho nejbližším okolí a ekonomického porovnání připadajících způsobů řešení navrhujeme boční značně poškozené potrubí z tunelu vyjmout a provést rekonstrukci středové tunelové stoky. Tím bude zajištěna dlouhodobá funkčnost celkového odvodnění v tunelu. Finanční náklady úprav železničního spodku jsou oproti projektu o 17% větší při realizaci 500m trativodu. SO 07-11-02 Smržovka, železniční spodek Při sanačních pracích ve skalním zářezu (očišťování a odtěžování zemin) byl odhalen úsek skalní stěny, který bezprostředně zasahoval pod stávající komunikaci. Tato část koruny svahu přiléhající ke komunikaci byla pokryta půdní vrstvou a v době průzkumu nebyl znám její hloubkový dosah. Dlouhodobé erozivní účinky přitékající povrchové a podpovrchové vody zejména v období intenzivních srážek trvale snižují stabilitu koruny svahu a přilehlé komunikace. Z důvodu zachování trvalé a dlouhodobé bezpečnosti železničního provozu v uvedeném úseku navrhujeme upravit rozsah původního projektového řešení a na hranici pozemkové části SŽDC, s.o. vybudovat v koruně svahu věncovou betonovou zeď. Kromě očisty skalních stěn byla v rámci vyprojektovaných sanačních opatření prováděna jejich stabilizace tj. svahy byly zajišťovány kotvenými ocelovými sítěmi. Geologická členitost povrchu očistěného skalního masivu vedla k navýšení plochy zasíťování o 900 m2, tj. o 19% projektem uvažované. SO 06-11-04 Smržovský tunel, stabilizace skalních struktur V průběhu stavebních prací na stabilizaci skalních struktur v místě Lučanského portálu Smržovského tunelu byl po očištění odhalen svah z nestabilního nesourodého materiálu, který zpracovateli projektu nemohl být znám. Navrhujeme nestabilní místa očistit až na skalní podklad a přebytečný materiál odtěžit. Bude tím zajištěna požadovaná dlouhodobá stabilita skalních struktur. Finanční náklady úprav stabilizace skalních struktur jsou oproti projektu o 200% při odtěžení nestabilních zemin v rozsahu 1150m3. |
Předpokládaná hodnota v Kč bez DPH | 10 479 545,87 Kč |
Režim | |
Druh ZŘ | Jednací řízení bez uveřejnění |
Hodnocení nabídek s využitím elektronické aukce | Ne |
Odpovědné zadávání | Ne |
Výsledek | Uzavření jednorázové smlouvy |
Evidenční číslo VZ ve Věstníku | |
Hlavní místo plnění | Liberecký kraj |
Předmět CPV |
|
URL detailu veřejné zakázky | neuvedeno |
Jedná se o veřejnou zakázku dělenou na části | Ne |
Jedná se o rámcovou dohodu | Ne |
Jedná se o zavedení DNS | Ne |
Dotovaná zakázka | neuvedeno |
Informace o zadavateli
Název | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
---|---|
IČO | 70994234 |
Adresa |
Dlážděná 1003
11000 Praha 1, Nové Město
|
Identifikátor profilu zadavatele ve VVZ | 60053451 |